Huur een makelaar

U zoekt een vakkundige makelaar die in uw belang in de markt zoekt en bemiddelt bij het aanhuren van een passende huurwoning onder de voor u meest gunstige voorwaarden.


Hoe gaat dit in zijn werk en wat doet Interhouse Huur- en Verhuurprofessionals® dan allemaal voor u?

  • U start met het verstrekken van de schriftelijke zoekopdracht waarin u akkoord gaat met onze bemiddelingsvoorwaarden;
  • Uw persoonlijke profiel en uw woonwensen worden in kaart gebracht en met u besproken;
  • Het zoeken, selecteren en aanbieden van mogelijk passende woningen. Wij doorzoeken de gehele markt en maken gebruik van ons grote netwerk;
  • Het maken van een presentatie van mogelijk geschikte woningen, en deze samen met u beoordelen om te bepalen welke woningen u wilt bezichtigen;
  • Het bezichtigen van de geselecteerde woningen en het arrangeren van de daarbij behorende afspraken met de betreffende verhuurders en/of collega makelaars;
  • De evaluatie van de bezichtiging(en) om met u te bepalen met welke woning(en) we een onderhandeling starten;
  • Bij interesse in een woning zullen wij de onderhandeling namens u starten jegens de betreffende verhuurder en/of collega makelaar;
  • Zaken waarover we zullen onderhandelen kunnen o.a. de ingangsdatum, contractduur, huurprijs, staat van oplevering en eventuele bijzondere voorwaarden zijn;
  • De inspanning om u de woning door de verhuurder gegund te krijgen. Het is uiteindelijk immers de verhuurder die bepaalt om de woning wel of niet aan u te verhuren, hierbij zijn marktomstandigheden van belang;
  • Bij bereikte overeenstemming dragen wij zorg voor een correcte afwikkeling van het gehele aanhuurproces;
  • Erop toezien dat er een correcte huurovereenkomst wordt aangeleverd en dat alle overeengekomen zaken correct zijn opgenomen;
  • Erop toezien dat er een spoedige contractondertekening plaatsvindt door alle betrokken partijen;
  • Erop toezien dat de eerste betaling(en) tijdig worden voldaan zodat de oplevering conform afspraak kan plaatsvinden;
  • Het naar de oplevering van de aangehuurde woning toe werken en de daarbij behorende afspraken arrangeren;
  • Aanwezig zijn bij de oplevering van de voor u aangehuurde woning en deze grondig inspecteren;
  • Het opstellen van een uitgebreid inspectierapport en alles rapporteren. Denk hierbij o.a. aan meterstandopnamen, sleutelcontrole, inventariscontrole, digitale fotoreportage etc.;
  • Het verzorgen van de aansluiting van de nutsvoorzieningen en eventueel kabeltelevisie en internet op uw naam;
  • Erop toezien dat de verhuurder al zijn afspraken is nagekomen. Als dit niet het geval is treden wij voor u op om dit zo spoedig mogelijk op te (laten) lossen;
  • Het beschikbaar stellen van alle middelen die wij inzetten om u goed van dienst te kunnen zijn, zoals onze vakkundige medewerkers, een representatief kantoor, eigentijdse vervoersmiddelen, communicatiemiddelen en natuurlijk ons enorme netwerk.
  • De rechten en plichten van een huurder zijn uitgebreid. Informatie over zaken als onderhoud van de woning, servicekosten, huurprijswetgeving, onderverhuur en nog veel meer vindt u op deze pagina van Rijksoverheid.

De kosten bij een zoekopdracht en bemiddeling:

Voor verstrekking van een zoekopdracht bedragen de kosten € 25,00 inclusief 21% BTW. In geval van een expat en/of zakelijke zoekopdracht is verstrekking van de zoekopdracht gratis. Alleen in het geval wij een succesvolle bemiddeling tot stand brengen berekenen wij een courtage ten hoogte van één maand huur exclusief 21% BTW gebaseerd op de vraag huurprijs van de aangehuurde woning.

Benodigde documenten bij een zoekopdracht:

  • Een origineel en geldig legitimatiebewijs;
  • Een origineel bewijs van uw financiële draagkracht, middels een arbeidsovereenkomst, recente salarisstroken en/of een recente werkgeversverklaring. Als u ondernemer bent dient u een recent en origineel uittreksel van de Kamer van Koophandel en een originele accountantsverklaring te overleggen;
  • Eventueel kan een originele verklaring van uw huidige verhuurder verlangd worden.

Uw voordelen op een rij:

  • Enorme tijdsbesparing inzake o.a. zoekwerk etc;
  • Woningen aangeboden krijgen voordat deze actief op de markt zijn;
  • Wij checken de voorwaarden, geen teleurstellingen achteraf;
  • Het efficiënt plannen van bezichtiging(en);
  • Professionele vertegenwoordiging bij onderhandelingen;
  • Nauwkeurige controle op aangeleverde huurovereenkomst;
  • Beschikking over expertise van ervaren verhuurmakelaar;
  • U huurt de beste woning onder de beste voorwaarden;

Op alle werkzaamheden van Interhouse Huur- en Verhuurprofessionals® zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Wij zijn gesloten!

Lokale tijd

Interhouse Sassenheim

Havenpoort 21
2171 HH Sassenheim

T +31 (0)252 22 54 50
sassenheim@interhouse.nl

Maandag t/m vrijdag
09.00-12.30 en 13.00-17.30

Buiten deze tijden op afspraak